Pozyskiwanie leadów dzięki Facebook Ads w branży deweloperskiej

Nieruchomości to branża dość specyficzna, jak chodzi o marketing. Trudno jest wskazać jednoznaczne schematy działań czy uniwersalne rady na temat prowadzenia działań promocyjnych. Każda z inwestycji wymaga indywidualnego spojrzenia, choć cel zwykle jest jeden: zwiększenie sprzedaży mieszkań lub apartamentów.

Dzięki digitalizacji, która stale zmienia otaczający nas świat, promocja nowych inwestycji deweloperskich odbywa się głównie online. Ze względu na pandemię Covid-19 nawet cieszące się sporą frekwencją targi mieszkaniowe przeniosły się do sieci. To wszystko sprawia, że strategia reklamowa musi być spójna i mocno przemyślana, by przyniosła oczekiwany efekt i wyróżniła inwestycję na tle niemałej konkurencji.

Jednym z elementów, który koniecznie uwzględnić trzeba podczas projektowania kampanii, jest system Facebook Ads. Dzięki zaawansowanym możliwościom targetowania możemy bardzo dokładnie określić grupę odbiorców naszych reklam, zawężając ją go osób aktywnie poszukujących nieruchomości w konkretnym momencie i lokalizacji. Warto również zastosować narzędzia do automatyzacji spływających leadów. W ten sposób skrócony zostanie czas oczekiwania klienta na kontakt z konsultantem, bez konieczności zatrudniania nowego pracownika do obsługi kontaktów.

Na pytanie czy reklamy w sieci Facebook Ads są skuteczne, jednoznacznie i stanowczo odpowiadamy: TAK. Jednym z przykładów potwierdzających tę tezę jest kampania prowadzona dla jednego z największych polskich deweloperów, w 5 miastach Polski, dla 14 inwestycji mieszkaniowych. Każda inwestycja przeznaczona była dla innej grupy odbiorców, ze względu na lokalizację, metraż mieszkań, odległość od  sklepów, szkół oraz klasy mieszkania. Aby dotrzeć do osób, które mają tego typu konkretne potrzeby, zdecydowaliśmy się wybrać kilka różnych form reklamy.

Nasze działania skupiliśmy wokół dwóch głównych celów: wygenerowania ruchu na stronie internetowej (ruch/konwersja) oraz wzrostu sprzedaży inwestycji (remarketing/formularze).

Po okresie dwóch miesięcy prowadzenia i ciągłej optymalizacji kampanii, liczba fanów wzrosła o 152% bez dodatkowych płatnych reklam na polubienia, natomiast tuż po starcie kampanii średnio 20% ruchu dla każdej inwestycji na stronie pochodziło z Facebooka (wg danych z Google Analytics), co było sukcesem, ponieważ początkowo Facebook nie generował żadnego ruchu na stronie. Ponad 16 625 wyświetleń reklamy zakończyło się przejściem na stronę firmy. Średnio przejście na stronę kosztowało 0,96 PLN. W tym czasie pozyskaliśmy łącznie 964 leadów sprzedażowych, gdzie koszt jednego leadu po przeprowadzonych przez nas optymalizacjach był bardzo niski dla tej branży i wynosił mniej niż 20 zł za jeden kontakt. Powyższy przykład jasno obrazuje skuteczność odpowiednio sprecyzowanych i dobranych kampanii w sieci Facebook Ads. Inwestując w profesjonalne i długoterminowe działania reklamowe, z łatwością zauważyć można zwiększone zainteresowanie konkretnymi inwestycjami, co w perspektywie 3-6 miesięcy przełoży się z pewnością na wzrost sprzedaży – za co trzymamy kciuki!😃