Profil firmowy na LinkedIn – to ma sens, ale…

Działasz w biznesie – jesteś na LinkedIn. To coraz powszechniejsza prawidłowość, dotycząca nie tylko osób, ale również organizacji. Dlatego największy na świecie portal social media dla profesjonalistów stale rośnie. Profile firmowe bywają jego ważnym elementem – i słowo „bywają” jest tu jak najbardziej na miejscu. W morzu różnej maści kont nie jest bowiem łatwo wyłowić takie, które w pełni wykorzystują potencjał platformy. Chcesz, żeby twoje było jednym z nich? Oczywiście, że chcesz, dlatego przejdźmy do szczegółowych wyjaśnień.

W tym roku LinkedIn kończy 20 lat. Baza użytkowników wynosi dziś 850 mln zarejestrowanych członków w ponad 200 krajach. Samych profili firmowych jest zaś aż 58 mln. W Polsce daje to odpowiednio 5,5 mln kont indywidualnych i 220 tys. kont firmowych. Jak więc widać, baza – a co za tym idzie również konkurencja – jest spora. W takiej sytuacji, jeśli już decydujemy się poświęcić czas i zasoby na prezentowanie firmy na LinkedIn, warto robić to porządnie.

Czy wiesz, po co tu jesteś?

Prowadzenie firmowego profilu LinkedIn zasadniczo może realizować cele trzech rodzajów: wizerunkowe, rekrutacyjne i sprzedażowe.

Jeśli chodzi o wizerunek, pamiętaj, że składa się na niego wiele elementów – i sporo ich możesz na LinkedIn uwzględnić. Już sam dobór zdjęcia w tle będzie istotny, nie wspominając o dodawanych do postów lub innych publikacji ilustracjach. Dopracowane kreacje graficzne utrzymane w kluczu firmowej identyfikacji wizualnej pokażą profesjonalizm i spójność w działaniu organizacji.

Te dwie cechy powinny także wybrzmiewać na poziomie językowym. Pamiętaj, że jest on nieco odmienny od tego używanego na Facebooku. Tam użytkownicy szukają głównie rozrywki, natomiast na LinkedIn odbiorcami są m.in. twoi klienci oraz pracownicy – w obu przypadkach zarówno obecni, jak i potencjalni.

A skoro o pracownikach mowa, pamiętaj, że LinkedIn nie tylko dostarcza ogromną bazę najróżniejszych specjalistów, ale stale rozwija się jako narzędzie do rekrutacji. Oferuje wiele związanych z nią możliwości, więc zanim zaczniesz z nich korzystać – zadbaj o wspomniane wcześniej elementy wizerunkowe, a prowadząc ewentualne kampanie – przygotowuj ogłoszenia i inne informacje w jednym „sznycie”.

Jeśli chodzi o cele sprzedażowe, kluczowe słowo to „umiar”. Oczywiście na platformie łączącej ludzi biznesu biznesowe rozmowy nikogo nie powinny dziwić, ale co za dużo – to nie zdrowo. Nachalna sprzedaż nie wchodzi w grę. Lepiej zadbać o swój wizerunek w taki sposób, by zainteresowanie potencjalnych klientów było organiczne. Jak to robić?

Przyciągnij nowych odbiorców
Postaw na XO Media i…

Co i jak publikować?

Aktywności na firmowym profilu można z grubsza podzielić tematycznie na trzy grupy: dotyczące firmy i jej działań, dotyczące aktualności branżowych oraz komentarze eksperckie. Mogą się między sobą przenikać, ale tym, co je łączy, musi być wartość merytoryczna.

Jeśli coś ma zrobić wrażenie na odbiorcach, w przypadku LinkedIn będzie to treść, która tych odbiorców w jakiś sposób „ubogaci” – dostarczy cennej wiedzy, zainspiruje, wzbudzi zainteresowanie połączone z uznaniem. Nowa technologia w branży? Twoi potencjalni klienci mogą zatrzymać wzrok na eksperckim komentarzu o jej przydatności i zaletach, które potrafisz wskazać i przeanalizować. Firmowe wyjście teamu? Warto je pokazać, gdy jest związane z celebracją zespołowego sukcesu, którego źródła można przy tej okazji ciekawie opisać, odsłaniając rąbek firmowego know-how.

„Company page” na LinkedIn umożliwia prezentację treści w różnych formach. Warto pamiętać, że oprócz tradycyjnych postów składających się z tekstu i grafiki można korzystać również m.in. z udostępniania angażujących odbiorców ankiet czy zapisywalnych prezentacji, które odwiedzający profil goście mogą pobrać i wykorzystać później jako źródło eksperckiej wiedzy.

Osobny temat to materiały video i animacje, które niezwykle skutecznie „łapią oko” konsumentów treści. Choć produkcja video jest bardziej czasochłonna i kosztowna, specjaliści od komunikacji zgodnie potwierdzają, że jest to opłacalna inwestycja. Stąd jej popularność również na firmowych profilach LinkedIn. Jeśli twój ma należeć do tych atrakcyjnych i prowadzonych w zgodzie z aktualnymi trendami – poważnie uwzględnij video w swojej strategii content marketingowej na omawianej platformie.

No właśnie: strategia. To bardzo ważne, by wszelkie działania na LinkedIn były spójne z „duchem marki”, wyrażonym w strategicznych założeniach komunikacyjnych. Istotna jest również regularność i publikowanie treści według porządkującego cały proces harmonogramu. Planując z wyprzedzeniem działania możesz łatwiej zaangażować w prowadzenie profilu pracowników – świetne źródło materiałów oraz inspiracji. W końcu to oni są najlepszymi ambasadorami firmy, co w przypadku opierającego się na relacjach LinkedIn jest bezcenne.

I na koniec – ucz się od najlepszych. Jeśli nie masz pomysłu na swój profil, podglądaj konkurencję, śledź trendy i regularnie publikowane rankingi najlepiej prowadzonych stron firmowych na LinkedIn. Życzymy, aby twój również się tam wkrótce znalazł. 

Skontaktuj się z nami





    Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych są zawarte w Polityce Prywatności.