Marketing cyfrowy wyróżnia się szeroką gamą działań w mediach społecznościowych, bazach mailingowych oraz optymalizacją treści (również pod kątem SEO). Wyzwania i trendy branży retail napędzają jego postęp, co ma bezpośredni wpływ na osiąganie korzyści finansowych poszczególnych podmiotów.
Pandemia COVID-19 wywróciła handel do góry nogami, przynosząc innowacje technologiczne. Nowe możliwości reklamowe świadczą o tym, że branża retail przeżywa swoje odrodzenie.
Quick commerce – nowy format handlu dotarł już do Polski
Celem firm zajmujących się quick commerce jest dostawa zakupów spożywczych w jak najkrótszym czasie od złożenia zamówienia. Takie marki jak LISEK.app, Barbora Express, GetnowX, Żabka (Jush), Biedronka (usługa Biek wdrożona wspólnie z Glovo), Bolt czy Wolt świadczą dowozy nawet w 15 minut. Ich usługi handlowe dostosowywane są do odbiorców, którzy żyją szybko i oczekują sprawnej obsługi klienta.
Świat internetowego marketingu im sprzyja – odbiorcy, nauczeni przez pandemię kupowania przez Internet, przekonują się do takiej formy codziennych zakupów.
ℹ Również Facebook oferuje tym markom reklamy, których celem jest zainstalowanie aplikacji.
Kampanie rekrutacyjne dla sektora handlu
Kampanie rekrutacyjne kierowane do pracowników stałych oraz pracowników tymczasowych przechodzą swój renesans. Aby wyróżnić profil pracy i skutecznie podkreślić benefity, dobrze jest wykorzystać działania online na wielu poziomach. Kanały powiązane z portalami rekrutacyjnymi, mediami społecznościowymi bądź platformami jak TikTok czy Spotify, są kuszące szczególnie, gdy reklama ma dotrzeć do odbiorców w wieku 20-30 lat.
Przyjemne dla oka, aktywizujące i wzbudzające pozytywne emocje – takie kampanie z sukcesem trafiają do kandydata poszukującego pracy tymczasowej w sektorze usługowym w Niemczech.
Marketing i sprzedaż tworzą silne lejki
Odbiorca utożsamia się z marką – z taką ideą planujemy oraz prowadzimy kampanie dla niemieckiej agencji pracy LPS GmbH czy Grupy INVENT. Naszym celem jest trafienie do szerokiego grona odbiorców z branży retailowej, poszukujących zatrudnienia na terenie Niemiec.
Istotą efektywnych kampanii leadowych jest stała współpraca na linii klient-agencja, zwłaszcza w temacie zapotrzebowania oraz weryfikacji pozyskanych zgłoszeń.
Lead generations
Facebook Ads, Google Ads oraz Linkedin Ads to tylko przykładowe kanały, które wraz z innymi elementami składają się na spójny lejek sprzedażowy. W dobie coraz szybciej funkcjonującego świata czas jest na wagę złota. Każdy chce załatwiać swoje sprawy ekspresowo i skutecznie, bez wychodzenia z domu. Podobnie jest z firmami, które w obliczu zaciętej konkurencji stawiają na błyskawiczną i perfekcyjną obsługę klienta. Właśnie dlatego powstały Lead Adsy, których celem jest pozyskanie kontaktów.
Dzięki jednemu przyciskowi „Aplikuj” kandydaci przenoszą wybrane infrmacje do formularza rekrutacyjnego. Od tego momentu następuje obsługa „gorącego leada” przez agencję pracy lub działu rekrutacji klienta.
More than marketing – XO MEDIA
Poszukujesz agencji do zadań specjalnych? Daj znać, bo umiemy w retaile!