Rządowy program Bezpieczny Kredyt 2% z pewnością ułatwi zakup mieszkania osobom, dla których jeszcze niedawno było to niemożliwe. Jednak to nie tylko szansa dla marzących o własnym M3, ale też dla firm z branży – od biur nieruchomości i zarządzania najmem po deweloperów.
Jak więc nie przespać takiej okazji i wyróżnić się spośród konkurencji? Postaw na marketing internetowy.
Zaufanie – fundament sprzedaży
Wydaje Ci się, że póki mieszkanie nie jest gotowe do sprzedaży, nie warto zaprzątać sobie głowy marketingiem? Myślisz, że wystarczy wrzucić ogłoszenie, a chętni i tak się znajdą? To błąd, który może Cię sporo kosztować.
Kupno mieszkania czy domu to poważna decyzja, której chyba nikt nie podejmuje ot tak. Dlaczego klient, który ma do wyboru setki ofert, ma zdecydować się na naszą? Oczywiście ogromną rolę będą odgrywać takie czynniki jak lokalizacja, cena za m2 czy standard nieruchomości. Jednak wpływ na decyzję o zakupie ma też coś, czego klient (a czasami nawet sprzedawca) często nie jest świadomy – zaufanie do marki.
Jak zbudować zaufanie do marki?
Przede wszystkim Twoja firma powinna być obecna w sieci, tak by potencjalni klienci mogli łatwo dotrzeć do potrzebnych informacji: danych kontaktowych, ofert, dotychczasowych realizacji, a także opinii osób, które skorzystały z usługi. Strona internetowa, zaprojektowana zgodnie ze standardami UX, jest funkcjonalna i prosta w obsłudze – minimalizujesz więc ryzyko, że potencjalny klient, zniechęcony niemożnością znalezienia niezbędnych informacji, zrezygnuje z zakupu i poszuka szczęścia u konkurencji.
O Twojej obecności w sieci klient musi się jednak skądś dowiedzieć. Dobrze poprowadzona kampania wizerunkowa może spowodować wzrost wejść na stronę www nawet o 70%, tak jak to miało miejsce u jednego z naszych klientów, firmy Trzecie Piętro Nieruchomości. Większy ruch = większa szansa na kalorycznego lead.
Jednak i tu najlepiej będzie działać na kilku frontach – sama strona internetowa, fanpage na Facebooku czy profil na Instagramie mogą nie wystarczyć. Każde z tych narzędzi wymaga innego podejścia, bo inna jest jego funkcja, a także grupa docelowa. Mimo tego obecność firmy w Internecie powinna być spójna. A spójność trudno osiągnąć bez dobrze przygotowanej strategii marketingowej.
Kampania sprzedażowa dla branży nieruchomości
Strategia jest, dobrze zaprojektowana strona internetowa też, social media hulają? Czas na kampanię sprzedażową.
Nie sztuką jest wydać górę pieniędzy na reklamę w Google czy na Facebooku. Bo co z tego, że mamy milionowe zasięgi, jeśli docieramy do osób, których zakup nieruchomości wcale nie interesuje? Tylko przepalamy budżet. Sztuką jest więc dotrzeć do grupy docelowej, potencjalnie zainteresowanej naszą ofertą, nie wydając przy tym milionów. Efekt? Jednemu z naszych klientów w miesiąc dostarczyliśmy 28 leadów, zainteresowanych kupnem nieruchomości w danej lokalizacji.
Jakie zalety ma reklama w sieci?
Dzięki marketingowi internetowemu możesz dotrzeć nie tylko do osób zainteresowanych kupnem czy sprzedażą mieszkania, ale też do inwestorów. Możliwości jest naprawdę wiele: pozycjonowanie, e-mail marketing, kampanie Facebook i Google Ads, portale z ogłoszeniami… Jak nie zgubić się w marketingowej dżungli? Proste – powierzając reklamę agencji marketingowej, która ma doświadczenie w działaniach w sieci. Na przykład XO Media.
Decydując się na współpracę z agencją marketingową, możesz oszczędzić czas i zająć się tym, co znasz najlepiej – branżą nieruchomości. Po spotkaniu, na którym omówimy Twoje potrzeby i pomysły, na którym opowiesz nam o swojej inwestycji i klientach, przechodzimy do działania.
Zajmiemy się tworzeniem strategii, lejka sprzedażowego, optymalizacją kampanii tak, by przynosiła jak najlepsze rezultaty przy jak najniższych kosztach. Na bieżąco monitorujemy wyniki i zmieniamy je, dopasowując do zmieniających się potrzeb odbiorców, a Ty regularnie dostajesz raporty i podejmujesz decyzje co do dalszych działań. Poprowadzimy też Twoje media społecznościowe i zaprojektujemy stronę internetową – w zależności od tego, czego potrzebujesz. Kampania sprzedażowa, kampania wizerunkowa? Mamy doświadczeniu w obu tych obszarach – sam(a) możesz sprawdzić tutaj.
Reklama w Internecie nie jest więc zbędnym wydatkiem, a inwestycją w budowanie świadomości i rozpoznawalności marki na trudnym, konkurencyjnym rynku. Jednak, by działała, musi być świadomie zaprojektowana i poprowadzona.