Wydaje Ci się, że do września jest jeszcze sporo czasu, a o sylwestrze nikt nawet nie myśli, więc możesz leżeć na plaży, sącząc drinki z palemką?
Nic bardziej mylnego! Jeśli przegapisz odpowiedni moment, ryzykujesz, że konkurencja zostawi cię daleko w tyle.
W dzisiejszym świecie trudno jest funkcjonować bez znajomości języka obcego, dlatego wszelkie kursy językowe cieszą się niesłabnącą popularnością. Jeśli jednak liczysz na to, że klienci sami przyjdą… Niestety, z takim podejściem sukcesu nie będzie.
Choć niektóre szkoły językowe prowadzą nabór kursantów cały rok, oferują kursy indywidualne czy przygotowanie do konkretnych egzaminów, branża ta nie jest wolna od pewnej sezonowości. Sam(a) pewnie wiesz, że największy wzrost zainteresowania nauką języka przypada w okresie jesienno-zimowym:
- kiedy zaczyna się rok szkolny/akademicki, przynosząc ze sobą głodnych wiedzy uczniów i studentów, potrzebujących wsparcia w trudnej sztuce zgłębiania języka obcego,
- oraz tuż po sylwestrze kiedy wielu z nas obiecuje sobie, że „w tym roku to już na pewno zapiszę się na kurs angielskiego/niemieckiego/włoskiego/jakiegokolwiek innego języka”.
Nasuwa się więc pytanie…
Skoro klienci i tak będą, to dlaczego mam inwestować w marketing?
Dokładnie tak – marketing internetowy jest inwestycją nie tylko w sprzedaż, ale i w wizerunek marki. Ale po kolei.
Planując zapisanie się na kurs językowy, nasi potencjalni klienci mogą polegać na poleceniach rodziny i znajomych. Ale równie często… po prostu wpiszą w wyszukiwarkę frazę typu „kurs angielskiego Warszawa”. Albo klikną w reklamę, która właśnie wyświetliła się im na Instagramie czy Facebooku.
Dlatego tak ważne jest, by być obecnym w sieci już na etapie, gdy potencjalny klient dopiero zacznie dojrzewać do decyzji o zapisaniu się do szkoły językowej.
Dlaczego warto reklamować się w Internecie?
Powodów jest wiele, ale najważniejsze z nich to:
- dotarcie do szerokiej grupy potencjalnych klientów w krótkim czasie;
- targetowanie – dzięki odpowiedniemu określeniu grupy docelowej, możemy skupić się na dotarciu do tych osób, u których nasza oferta ma największe szanse na wzbudzenie zainteresowania;
- optymalizacja –kampanię monitorujemy na bieżąco, dostosowując ją tak, by dała jak najlepsze wyniki; a co za tym idzie…
- efektywne zarządzanie budżetem – zmniejszamy ryzyko wydawania budżetu na działania, które nie są efektywne;
- niskie koszty – odpowiednio optymalizując kampanią, jesteśmy w stanie znacząco zmniejszyć jej koszty;
- wielość narzędzi – do wyboru mamy m.in. Facebook Ads, Instagram Ads, TikTok Ads czy Google Ads;
- możliwość testowania – dzięki testom jesteśmy w stanie określić, która wersja reklamy przynosi lepsze rezultaty.
Skuteczne kampanie leadowe
W XO Media specjalizujemy się w prowadzeniu kampanii leadowych, które realizujemy na różnorodnych platformach reklamowych.
Jedną z firm, które nam zaufały, jest Hasco-Lek który powierzył kampanię rekrutacyjną. W ciągu 4 miesięcy dotarliśmy do ponad 150 tys. unikalnych użytkowników, otrzymując ok. 900 wypełnionych formularzy – było ich na tyle dużo, że nie było potrzeby przedłużania kampanii.
Jak mogłoby wyglądać przygotowanie kampanii sprzedażowej dla Twojej szkoły językowej?
- Porozmawiamy, kim są Twoi klienci, z jakich kanałów korzystają, co lubią, a czego nie. Wszystko po to, aby jak najlepiej stargetować całą kampanię.
- Przygotujemy lejek marketingowy dla kampanii z uwzględnieniem Twoich potrzeb oraz tego, jaką masz grupę docelową.
- Zaprojektujemy Key Visual dla całej kampanii, aby była spójna z Twoją marką.
- Ustawimy kampanię według ustalonego z Tobą lejka marketingowego oraz mediaplanu. Nic nie będzie się działo bez Twojej wiedzy.
- Sprawdzamy, optymalizujemy i raportujemy przebieg kampanii.
Kampanie reklamowe w Internecie to szybki i stosunkowo tani sposób na dotarcie do nowych odbiorców i zwiększenie sprzedaży. Warto powierzyć organizację kampanii sprzedażowych profesjonalistom z agencji marketingowej, którzy posiadają nie tylko wiedzę i doświadczenie, ale także narzędzia i technologie, aby osiągnąć najlepsze rezultaty.