Gdzie Polacy najczęściej szukają porad medycznych? Nie, nie u lekarza czy w przychodni. Prawidłowa odpowiedź to: w Internecie. Tak przynajmniej wynika z raportu GUS z 2022, w którym aż 52% badanych wskazało, że w sieci wyszukuje informacji związanych ze zdrowiem.
Z kolei badania „Zdrowie online” przeprowadzone przez CBOS pokazują, że prawie 70% użytkowników Internetu wyszukuje informacje i opinie o lekarzach i placówkach medycznych, a ponad połowa – chce dowiedzieć się więcej o przepisanych lekach. Już prawie ¼ Polaków kupuje przez Internet leki lub suplementy diety.
Wniosek nasuwa się sam – Internet to potężne narzędzie, które można wykorzystać do informowania o swojej ofercie i sprzedaży. Nawet w branży medycznej, ograniczonej zakazem reklam i skomplikowanymi regułami prawnymi, można go wykorzystać, by dotrzeć do nowej grupy odbiorców.
Jaki korzyści daje marketing internetowy?
Dzięki odpowiednio dobranej strategii, dzięki reklamie w Internecie możemy:
- dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców;
- dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców, na których zainteresowaniu najbardziej nam zależy;
- zwiększyć sprzedaż;
- zwiększyć rozpoznawalność i świadomość marki;
- wykreować pozytywny wizerunek firmy;
- zbudować zaangażowaną, lojalną grupę klientów;
- optymalizować na bieżąco kampanię reklamową, dostosowując ją do aktualnych potrzeb odbiorców, zachowując stosunkowo niski koszt.
Jak to zrobić?
Marketing w branży medycznej – narzędzia
Możliwości są nieograniczone, a wybór spory. Wszystko zależy od tego, jaką masz ofertę, do kogo chcesz dotrzeć i jaki cel osiągnąć.
Najpopularniejsze z narzędzi sprawdzą się również w branży medycznej:
- kampanie Google Ads – już wiemy, że Polacy chętnie szukają porad i informacji medycznych w Internecie – musimy być więc obecni w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej;
- kampanie w mediach społecznościowych (Facebook Ads, Instagram Ads, TikTok Ads) – kto z nas nie ma profilu na przynajmniej jednym portalu społecznościowym? To dobry sposób na dotarcie do nowych odbiorców i zbudowanie rozpoznawalności marki.
- pozycjonowanie strony www (SEO) – nikomu nie chce przekopywać się przez setki wyników w Google, więc zwykle poprzestajemy na pierwszej stronie. Zadbaj o to, by Twoja strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.
- prowadzenie kont w mediach społecznościowych pozwoli zbudować społeczność i pozytywny wizerunek Twojej firmy, a także utrzymać kontakt z klientami; to też dobre miejsce na informowanie o nowych usługach czy produktach;
- content marketing – nie tylko wpływa dobrze na pozycjonowanie strony, ale to za jego sprawą zdobędziesz zaufanie odbiorców i wzmocnisz pozytywny wizerunek marki.
- e-mail marketing, dzięki któremu zbudujesz zaangażowanie odbiorców. Co ważne, newsletter nie należy do środków przekazu publicznego, możesz więc udzielić odbiorcom więcej informacji bez obawy o naruszenie prawa.
Wspominaliśmy już, ze możliwości jest wiele. Jak jednak wybrać, z którego narzędzia skorzystać, a w które nie warto inwestować czasu i pieniędzy? Jak zadbać o to, by przekaz był spójny, a jednocześnie zgodny z regulacjami prawnymi?
I tu wkraczamy my (niekoniecznie cali na biało) – XO Media.
Jesteśmy agencją marketingową 360°. I wcale nie kręcimy się w kółko. Możesz powierzyć nam kampanię offline i online, social media, eventy i branding. Przygotujemy strategię marketingową, zaprojektujemy key visual i funkcjonalną stroną internetową, poprowadzimy spójne profile w mediach społecznościowych i zadbamy o content – czego tylko sobie zażyczysz.
Jak to wygląda w praktyce?
Wiesz już, że marketing może pomóc w osiągnięciu sukcesu Twojej firmy. Gdzie zacząć?
- Napisz do nas!
- Chętnie umówimy się na spotkanie, na którym opowiesz nam o swojej marce, usługach, przedstawisz ofertę i grupę, do której chcesz dotrzeć, a także cel, jaki chcesz osiągnąć.
- Przygotujemy ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb i budżetu, na jakim chcesz pracować.
- Na każdym etapie kampanii masz kontrolę nad tym, co się dzieje, i decyzyjność co do kolejnych kroków.
- Na bieżąco raportujemy wyniki i informujemy Cię o przebiegu projektu.
Nie zostawiaj niczego przypadkowi. Pamiętasz, że 70% Polaków korzysta z sieci w celu szukania informacji medycznych? To mnóstwo ludzi, których możesz zachęcić do skorzystania z Twojej oferty. Spraw, by o Tobie usłyszeli.